سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحن اقرب من حبل الورید


بعضیها معتقدند که یمانى از یمن میآید، طبق بعضى از احادیث وروایات که باعث توهم شده، حدیثى نیست که نشان دهنده خروج یمانى از یمن باشد.


این درست است که شخصى از یمن میاید وادعاى یمانى بودن میکند اما یمانى اصلى نمیباشد! بلکه از تابعین دست راست امام مهدى (ع) ووصى میباشد (مهدى اول)، بخاطر نسبت به یمانى اول به این اسم خوانده شده . بقول معروف: کسانى که از تابعین رسول (ص) میباشند را محمدى مینامند،مثل سلمان محمدى، کسانى که از تابعین امام على (ع) میباشند را علوى مینامند همچنین امام جعفر صادق (ع) را جعفرى مینامند.


احتمال ظهور چندین افراد هست که به اسم یمانى میایند به تابعیت از رهبر اصلیشان (یمانى اصل) ، همانگونه که در احادیث ذکر شده است که برخى افراد به نام قائمها قبل از امام مهدى (ع).


ودر روایات به اسم قائم به دلیل نصبتشان به قائد اصلى امام مهدى (ع) ذکر شده است.


از امیر المؤمنین (ع) : ( ... إذا قام القائم بخراسان وغلب على أرض کوفان ... إلى أن قال : وقام منا قائم بجیلان ... إلى أن قال : ثم یقوم القائم المأمول والإمام المجهول له الشرف والفضل وهو من ولدک یاحسین لا إبن مثله ...)غیبة النعمانی ص283 .


در ضمن قائم خراسان وقائم جیلان غیر از قائم سوم میباشند وبه نام قائم خوانده شده اند چون به امر امام مهدى (ع) قیام میکنند وقبل از اینکه روایتى نقل کنیم که بایه بر خروج یمانى از مشرق میباشد الزامى است که معنى اسم یمانى را توضیح دهیم که چرا به این اسم خوانده شده است .


این خیال یا توهمى بیش نیست که چونکه از کشوریمن است بهمین دلیل معروف به یمانى میباشد بلکه یمانى رابه این اسم میخوانند چونکه دست راست امام مهدى (ع) است ، واز نسل رسول الله محمد (ص) میباشد ورسول از تهامه وتهامه از کشور یمن است ورسول یمانى میباشد بس محمد (ص) وآل محمد(ص) همشان یمانى هستند وهر کسى که به نسل رسول (ص) برمیگردد از اهل یمانى میباشد.


همانگونه که میگویند کسى که از نسل امام على (ع) است علوى مینامند.


کسى که از نسل امام حسن (ع) است را حسنى مینامند.


کسى که از نسل امام حسین (ع) است را حسینى و غیره ...


خداى متعال کعبه را هم به اسم یمانیه خواند ، وخداى متعال به عیسى بن مریم در وصف رسول الله (ص) فرمود : (... یاعیسـى دینـه الحنفیة وقبلته یمانیـة ...)الکافی 8/103.

حتى عبدالمطلب (ع) بیت الحرام را به اسم کعبه یمانیه خواند . _ راجع البحار ج15 ص309


همچنین مولى محمد صالح مازندرانى در شرح کافى گفت : ( ... لأن مکة من تهامة وتهامة من أرض الیمن ... )شرح أصول الکافی ج11 ص 428.

 

واز علامه مجلسى از جزرى نقل شده : (فی الحدیث الایمان یمان والحکمة یمانیة إنما قال ( صلى الله علیه وآله)ذلک لأن الایمان بدأ من مکة وهی من تهامة وتهامة من أرض الیمن ولهذا یقال : الکعبة الیمانیة)بحار الأنوار 22 / 137. از شیخ على نمازى : ( ... وفی حدیث آخر قال النبی ( صلى الله علیه وآله ) : إن خیر الرجال أهل الیمن والإیمان یمان وأنا یمانی وأکثر قبائل دخول الجنة یوم القیامة مذحج) .

بیان :-



إنما قال ذلک لأن الإیمان بدأ من مکة وهی من تهامة وتهامة من أرض الیمن ولهذا یقال: الکعبة الیمانیة... )مستدرک سفینة البحارللشیخ علی النمازی ج 10 ص 602. از حموى :( ... وقال المدائنی : تهامة من الیمن وهو ما أصحر منها إلى حد فی بادیتها ومکة من تهامة وإذا جاوزت وجرة وغمرة والطائف إلى مکة فقد أتهمت وإذا أتیت المدینة فقد جلست ... ) معجم البلدان 2 / 63.

 

وهمچنین علامه مجلسى از گفتمان اهل بیت نقل کرده در کتاب بحار به (حکمه یمانیه) – راجع مقدمة البحار ج 11.


وهمچنین سید احمد الحسن همه این صحبتها را در یکى از بیاناتشان تحت عنوان ( سید أحمد الحسن الیمانی الموعود ) ذکر کرده است . ودر کل امام مهدى (ع) واوصیاءشان یمانى میباشند . مخصوصا اول مهدیین (احمد) وصى امام مهدى (ع) قبل از قیام قائم آل محمد.

در اینجا صفت یمانى هیچ ربطى به کشور یمانى ندارد بلکه نسبتى است به رسول محمد (ص) ووقتى که معلوم شده که چرا یمانى به این اسم خوانده میشود بس به این نتیجه میرسیم که یمانى از مشرق میاید نه از یمن .

کسى که بى گیر احادیث وروایات باشد که همشان قبل از قیام امام مهدى (ع) هست ، میخوانید که کشوریمن خالى از احادیث وروایات میباشد ، یعنى این کشور در احادیث ذکر نشده است . در احادیث فقط صحبت از سه کشور است که عبارتند از : عراق – ایران وشام . در بعضى از احادیث ذکر شده که اولین انصار امام مهدى(ع) (أول المؤمنین) از عراق بخصوص از بصره میاید .

در حدیث از امام على (ع) نقل شده در تعداد اسامى 313 نفر (...ألا ان أولهم من البصرة وآخرهم من الأبدال (.....


واهمیت این ممهد وحفظشان از دشمنان آل محمد میباشد . این ممهد به چندین چیز وصف شده است وایشان را به اسم اصلیشان خطاب نمی کنند الى در بعضى از اوقات و بعضى از اماکن، مثل وصیت رسول خدا (ص) (فلیسلّمها - أی الإمام المهدی - إلى إبنه أول المقربین ( المهدیین ) له ثلاثة أسامی أسم کأسمی وأسم أبی وهو عبدالله وأحمد والاسم الثالث المهدی وهو أول المؤمنین)واز قول رسول (ص) :(یبایع بین الرکن والمقام أسمه أحمد وعبد الله والمهدی فهذه أسماؤه ثلاثتها)واز قول امام على (ع) :(أولهم من البصرة)یعنى اولین انصار امام مهدى (ع) . ومثل کنوز طالقان شعارشان (احمد احمد ) وقتى به عراق میاید براى بیعت با امام مهدى (ع) .

 

از امام با قر (ع) : (أن لله کنزاً بالطالقان لیس بذهب ولافضة إثنا عشر ألفاً بخراسان شعارهم ( أحمد أحمد ) یقودهم شاب من بنی هاشم على بغلة شهباء علیه عصابة حمراء کأنی أنظر إلیه عابر الفرات فإذا سمعتم بذلک فسارعوا إلیه ولو حبواً على الثلج (منتخب الانوار المضیئة ص343 .

همه این حرفهایى که گفته شد وخواندیم ، اهل بیت (ع) توصیه نمیکنند که با بیش از یک نفرو در یک زمان بیعت کنیم لازم است (رایة) کنوز طالقان به قیادة یمانى . چه مستقیم چه غیر مستقیم.


کسى که به احادیث مینگرد که در مورد قبل از قیام قائم صحبت میکند ممهد را به چندین طریق واسماء وصف میکند که شخص خواننده را به شک در میآورد که چندین شخص وجود دارد در صورتى که همه این مشخصات مربوط به یک نفر میباشد لازم است که این شخص معصوم باشد واین مشخصات فقط به یمانى تطابق داده شده نه کسى جز ایشان ودر روایاتى که نقل شده که خروج این ممهد از مشرق میباشد . از قول امیر المومنین (یخرج رجل قبل المهدی من أهل بیته من المشرق یحمل السیف على عاتقه ثمانیة أشهر...)واز قول رسول (ص) :(... ثم تطلع الرایات السود من قبل المشرق فیقاتلونهم قتالاً لایقاتله قوم ثم ذکر شاباً فقال : إذا رأیتموه فبایعوه فإنه خلیفة المهدی) وبه لفظى دیگر: (خلیفة الله المهدی) واز امیر المؤمنین (ع) : (... إذا قام القائم بخراسان ...)ودر حدیثى دیگر : (... وتقبل رایات من شرقی الأرض غیر معلمة لیست بقطن ولاکتان ولاحریر مختوم فی رأس القنا بخاتم السید الأکبر یسوقها رجل من آل محمد تظهر بالمشرق وتوجد ریحها بالغرب کالمسک الأذفر یسیر الرعب أمامها بشهر حتى ینزلوا الکوفة طالبین بدماء آبائهم (...إلزام الناصب 2 / 98-99.


وقائد این رایات مشرقیه که وصف کردند از آل محمد (ع) میباشد وهرگز به غیر از وصى امام مهدى (ع) و یمانى موعود نمیباشد. از امیر المؤمنین (ع) : قال : (المهدی أقبل جعد بخده خال یکون مبدؤه من قبل المشرق وإذا کان ذلک خرج السفیانی (....غیبة النعمانی ص316 .



از امیر المؤمنین (ع) : (...إنکم ان اتبعتم طالع المشرق سلک بکم مناهج الرسول ....)

از کعب الأحبار : ( ... وأقبل رجل من المشرق برایات سود صغار قتل صاحب الشام فهو الذی یؤدی الطاعة إلى المهدی )المهدی الموعود المنتظر باب30 ص328 .

از عبدالله بن عمر: (یخرج رجل من ولد الحسین من قبل المشرق لو استقبلته الجبال لهدها واتخذها طرقاً)الملاحم والفتن باب75 .

اگر این روایات واحادیث را با حدیث امام صادق (ع) تطبیق کنیم (ولا تتبع منهم أحداً أبداً حتى ترى رجلاً من ولد الحسین معه عهد نبی الله ... ).

معلوم میشود که مرد حسینى صاحب عهد همان حسینى است که از مشرق می آید همان یمانى ومهدى اول و وصى امام مهدى (ع) ( معه عهد نبی الله ).

 

از ابن عمر : ( ... الى أن قال: ( فأخذ النبی بید العباس وبید علی فقال: سیخرج من صلب هذا فتى یملأ الأرض جوراً وظلماً وسیخرج من هذا ( أی علی - ع-) فتى یملأ الأرض قسطاً وعدلاً فإذا رأیتم ذلک فعلیکم بالفتى الیمنی فإنه یقبل من المشرق وهو صاحب رایة المهدی)المهدی المنتظر الموعود باب 2 ص107 . ودر این حدیث به درستى نقل شده پسر یمنى ( یمانى ) از مشرق مى آید نه از یمن .


مادام رسول خدا (ص) امر کرده به عمر به طاعت این پسر وصف کرده که رایة مهدى (ع) که خودش یمانى اصلى میباشد همانطور که در روایات قدیم ذکر شده است .

وابن حجراین حدیث را جاى پسر یمنى ( فتى یمنی ) را تحریف کرده به ( فتى تمیمی ) وهمانطور هم شیخ على کورانى در ( معجم احادیث امام مهدى (ع) ) .

وبطلان این تحریف شده به مجرد نگاهى به مسئله مهمى که صاحب رایة مهدى همان مرد حسینى میباشد همانطور که در چندین روایت ذکر شده است . (ولاتتبع منهم أحداً أبداً حتى ترى رجلاً من ولد الحسین ) (أتاح الله رجل منّا اهل البیت) (یخرج رجل من ولد الحسین من قبل المشرق) ( ثم یرفع لولد الحسین علیه السلام رایة فیها الأمر) .

ولى شعیب بن صالح از مردان تمیمى میباشد و اصلا علوى نیست ونمى تواند صاحب رایة مهدى (ع) باشد .

پس یمانى از مشرق میاید و حسینى نسب وپرچمدار واحمد وصى امام مهدى (ع) واول مهدیین و از ذریه امام مهدى (ع) میباشد و اینها توهمى بیش نیست که یمانى از یمن میآید .


ارسال شده در توسط محمد محمودی